syukran sahabat-sahabat ku

piano

http://www.youtube.com/watch?v=lcatfqF5_Xs

Monday, September 30, 2013

hanya tinggal soalan---(entry pecah kepala)

saya pernah diajukan soalan,bagaimana nk kenal artis yg tak freemason and freemason?

illuminati tu ape?

and pelbagai topik2 best,termasuklah isu syiah,isu iskandar zulkarnain,gunung kaukasus,and sebagainya//.

sebenarnya,saya sangat2 suka mengkaji.,tp selalunye apa yg sy dapat,hanya sy pendam dalam2 di hati/.
bukan taknak bgtau,apa yg saya faham,tapi benda2 macam tu,perlukan anda kaji dulu,baru sng bg jawapan.

semua ni,adalah perbincangan yang sgt2 panjang,then,sebenarnya,stkt org mcm saya bg jawapan,anda akan lg akan dihujani persoalan,anda kene cari sendiri.....

saya sendiri,sekarang dah kurang mengkaji,kerana saya tau,persoalan pd apa yg saya soalkan takkan selesai setakat di situ.......

anda akan tuduh sy salah,jika sy britau apa yg saya tau.,anda kne cari dlu,br anda boleh bertanya org.
br anda tau,benda2 ni,sebenarnye adalah kebenaran yg complicated....

tentang dunia yg terlalu byk tipudaya.....
dan apa kaitan dgn larangan mengambil org kafir sbg pemimpin,
dan anda akan dpt jawapan, siapa sebenarnye yg mendominasi kita
dan anda akan dpt jawpaan 2 lain yg anda tak terfikir.

--mungkin,sebb tu,saya dh malas mengkaji kot.--

kajian adalah penelitian,berasaskan penilitian peribadi,berdasarkan bukti2 yg kita dapat.

nk kaji,perlu bukti-bukti dtg dr mana?

adakah  bahan bacaan yg anda baca adalah betul?

benarkah sebuah kebenaran?

tipuka sebuah pendustaan??

percayalah,anda akan bertambah pening,dan kalau anda dpt jawapan,anda mgkin rasa,dunia ni dah terlalu teruk dah......

teruk yg anda tak terjangkau--
bukan setakat yg anda lihat==

dan bila anda dpt jwpn,anda juga akan pening mcm saya,bila org tanya anda,pendapat anda berasaskan soalan die...

--cara nk menjawab,hanya dgn bg bukti--

No comments:

“Cintailah apa yang kamu cintai sekadarnya saja, boleh jadi apa yang kamu cintai itu menjadi sesuatu yang paling kamu benci pada suatu hari nanti. Bencilah Sesuatu yang yang kamu benci sekadarnya saja, boleh jadi ia akan menjadi sesuatu yang paling kamu sukai pada suatu hari nanti.” (HR. Tirmidzi)

Popular Posts